Rådgivning

Vi tilbyder strategisk rådgivning indenfor en vifte af kommercielle discipliner. Det drejer sig primært om digital marketing strategi, value proposition design, funding & pitch, go-to-market planer samt generel kommerciel sparring. Disse kompetencer er også dem vi kan bringe i spil, i de start-ups vi er involveret i. 

Vi har erfaring med ovenstående fra både start-ups og globale selskaber og har bidraget med alt fra strategi til eksekvering i en vifte af forskellige industrier. Nedenfor kan du læse mere om nogle af de områder vi kan rådgive om. Når vi skal vurdere om vi ønsker at påtage os en rådgivningsopgave er det vigtigste ikke prisen, men derimod at vi tror på en vi kan gøre en forskel og at det vil være en spændende udfordring. 

Hvis du ønsker at høre mere er du meget velkommen til at kontakte os.

Digital marketing strategi

Funnel, kanalmix, organisation

I den digitale del af marketingdisciplinen er mulighederne for kreativer, placeringer og målgrupper nærmest endeløse og for at have success med din digitale marketing er det vigtigt at du nøje har udvalgt hvem du vil ramme, med hvilket budskab, i hvilken rækkefølge og i hvilke kanaler. Det har vi hjulpet virksomheder som Mybanker, Dogley & Velux med og vi kan også hjælpe dig med at få overblik i den digitale jungle. Vi kan assistere med alt fra overordnet struktur på din marketingfunktion og overordnede strategier til opsætning af annoncekonti og påbegyndelsen af dine første kampagner. 

Value proposition

Har I styr på den værdi I tilbyder? 

Uagtet om dine kunder er private eller virksomheder, finder du nøglen til hvordan du kan adskille dig fra konkurrenterne i en klart defineret value proposition. Vi har hjulpet virksomheder, der sælger alt fra finansielle instrumenter til laks med at udarbejde value propositions og integrere dem som en effektiv del af deres marketing- og salgsstrategi. 

Funding & pitch

Hvordan ser jeres kapitalrejsningsstrategi ud?

Der er mange faktorer at tage stilling til når man forsøger at skitsere fundingrejsen i en start-up. Hvad skal valuation være? Skal der være et warrantprogram? Og hvordan sikrer vi at både investorer og founders er tilfredse og motiverede på længere sigt? Alle disse betragtninger har vi været igennem mange gange og kan derfor hjælpe med at undgå de mest gængse fejl, der kan opstå tidligt i en virksomheds liv som kan syne af små detaljer, men have stor betydning på længere sigt. Derudover har vi assisteret med udarbejdelse og forfinelse af pitch deck til flere succesfulde kapitalfunder. 

Go-to-market

Hvordan kapitaliserer I jeres services og produkter?

Mange gode idéer forbliver udelukkende idéer hvis der ikke findes en kommerciel bæredygtig go-to-market plan. Det omfatter vigtige overvejelser om marketing- og salgskanaler, prisstrukturer og hvordan man “pakketerer” sine produkter og ydelser. Vejen til en effektiv go-to-market plan kræver at man er villig til at eksperimentere og en dyb fokus på at opfylde kundernes behov fremfor en forelskelse i en bestemt variation af ens produkt eller service. Vi har assisteret flere start-ups med både at finde go-to-market modeller samt teste og lancere nye produkter og ydelser ved hjælp af et eksperimenterende og “growth-hacking” mindset. 

E-commerce

Har I styr på kunderejsen i jeres webshop?

Gennem opbygning, opsætning og optimering af adskillige e-commerce virksomheder har vi fået en god erfaring for hvad der skal til for at lykkedes. Vores erfaring spænder fra alt fra teknisk opsætning, lagerløsninger- og integrationer til sortimentvalg, tekstforfatning og markedsføring. En e-commerce løsning kan ikke separeres fra virksomhedens kerne, så derfor tager vi altid udgangspunkt i virksomhedens kernefortælling, eksistensberettigelse og de værdier der kommunikeres til kunderne.